čtvrtek 29. srpna 2013

Bezlepkové vafle

 Vafle jsou nejlepší snídaní, jaká může být. Když mám na snídani valfe, znamená to většinou, že potom následuje den poflakování. A teď jsem zjistila, že vafle jdou udělat i jako večeře, když už doma opravdu nic jinýho není.

Moc bezlepkových vaflí jsem nezkoušela. Našla jsem totiž recept, který mně aboslutně vyhovuje. Vafle jsou krásně měkkoučký, tak akorát sladký a cokoliv se na ně dá, chutná výborně.


Na cca 10 vaflí budeme potřebovat:

250 ml mléka
2 vajíčka
40 g krystalového cukru
200 gramů bezlepkové mouky (já měla Jizerku)
1/2 balíčku prášku do pečiva
špetka soli


1) Všechny suroviny pořádně smícháme, aby těsto nebylo hrudkovaté. Mezitím si předehřejeme vaflovač.

2) Do vaflovače dáváme menší šufánky těsta, těsto hodně nakyne a většinou samo vyplní i zbytek místa, takže se nemusíte bát, že z toho budete mít nevzhledný polo-vafle. Každopádně, po jedné, dvou vaflích se vám povede najít správnou velikost.

3) Až máme všechny vafle hotové, můžeme se pustit do jídla. Nejlepší je každou vafli namazat něčím až těsně před podáváním. 

S čím jím valfe já?
Je toho hodně, valfe se dají jíst téměř s čímkoliv. Moje oblíbené ingredience jsou:
Javorový sirup
Nutella
Veškeré marmelády
Šlehačka
Granko
Měkké ovoce
...



Jaká je Vaše oblíbená snídaně? A co pro Vás znamená, když si můžete udělat "královskou" snídani?

1 komentář:

  1. Hmmm, mňam! Že bych si konečně pořídila tu vaflovačku? :-)

    OdpovědětVymazat