pondělí 29. září 2014

Bezlepkové cookies

S nastávajícím podzimem stoupá nejen moje spotřeba čajů, ale také různých dobrot, které mi připomínají pomalu přicházející Vánoce.

Dlouho jsem chtěla vyzkoušet nějaké sušenky, tedy cookies, protože se mi nejen vždycky líbily, jak vypadají, ale také jsem si je zamilovala v Londýně.

Našla jsem si recept a poupravila jsem ho k obrazu svému. A sušenky byly kupodivu dobré!

Na asi 4 plechy sušenek budeme potřebovat:
225 g změklého másla
200 g hnědého cukru
1 sáček vanilkového cukru
špetka soli
2 vejce
350 g mouky (já použila cca 80 g rýžové a zbytek Jizerky)
2 lžičky prášku do pečiva
tabulka tvrdší čokolády


1) Smícháme změklé máslo a cukr, vanilkový cukr a sůl, abychom vytvořili řidší hmotu. 

2) Našleháme si vejce a smícháme s vzniklou hmotou.

3) Smícháme všechny ostatní ingredience a postupně přimícháváme do těsta. Z těsta by neměla vzniknout koule, ale nemělo by být ani příliš řídké.

4) Těsto dáme vychladit nejlépe přes noc do lednice, minimálně však na jednu hodinu.

5) Z vychladlého těsta tvarujeme kuličky o průměru 2 - 3 cm, které pokládáme na plech vyložený pečicím papírem. Mezi kuličkami děláme dostatečné mezery, jelikož se těsto vlivem tepla rozteče.

6) Dáme péct do trouby na cca 20 minut při 180°C. Ve chvíli, kdy se z kuliček stanou placky, můžeme na ně dát kousky čokolády. Pečeme do zlatova. 


Jelikož cookies byly takový menší dárek, tak jsem se rozhodla je dát do plechové krabičky. Ale není to ta správná "cookie jar." 

Máte někdo tip, kde takovou cookie jar sehnat?


Žádné komentáře:

Okomentovat